Strategiaa käytännössä: 501 Jalkautusideaa

Pari viikkoa sitten kokoonnuimme appelsiinilaisten kanssa rakentaamaan siltaa strategian ja tekemisen välille. Jaoimme porukan ryhmiin, keskustelimme strategian keskeisistä teemoista ja ideoimme porukalla. Johtoryhmä oli mukana keskusteluissa, ja esimiehet olivat saaneet kunnian dokumentoida keskustelussa esille nousseet teemat ja jalkautusideat. Kun kysymyksessä on Appelsiinin aktiivinen joukko, ei tulos yllätä – keskustelu oli aktiivista ja ideoiden määrä on sen mukainen.

Määrä ei ole laadun tae, mutta kertoo kuitenkin osallistumisasteesta jotakin. Yhden illan aikana saimme kerättyä ja dokumentoitua kokonaista 501 ideaa. Ilahduttavaa on myös se, että vakka kysymyksessä on asiantuntijavetoinen porukka, suurin osa ideoista liittyi muuhun kuin teknologiaan. Itse asiassa tarjoomaan liittyviä ideoita oli ”vain” 48. Se kertoo, että asiantuntijamme ajattelevat ”oikeasti” eri tavalla – keskeistä ei ole pelkästään teknologia, vaan koko Innovat10n paletti. Hienoa!

Slide2Mikälaisia ideoita sitten syntyi? Keskitimme strategiamietintämme viiden keskeisen teeman ympärille. Ne ovat kasvu, edistyksellinen tarjooma, korkea osaaminen, toiminnan tehokkuus ja tyytyväisyys. Ensi viikolla kokoonnumme vielä ennen kesälomia jalostamaan ja linkittämään idoita toisiinsa – ja tietysti laittamaan ne innovaatiotyökaluumme ”Sampoon” edelleen jalostettaviksi ja peukutettaviksi. Siitä on kesäloman jälkeen hyvä jatkaa!

Slide1

Jaa tämä artikkeli:

Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä Jaa Google+:ssa Jaa Pintrestissä Jaa LinkedIn:issä
Julkaistu kohteessa Trendit ja innovaatiot, Yleinen Merkitty: , , , ,