4 Askelta Asiakastyytyväisyyteen: Aina valmiina kuin Appelsiini

Korkea asiakastyytyväisyys on Appelsiinissa kunnia-asia. Koska asiakas on meidän tekemisemme keskiössä, olemme tänä vuonna paneutuneet siihen mistä korkea asiakastyytyväisyys syntyy? Moni muukin pohdiskelee asiaa ja aiheesta on kirjoitettu jopa kirjoja. Meidän näkemyksemme kiteytyy seuraavissa neljässä askeleessa, joita toteutamme päivittäisessä toiminnassa.

Askel 1: Brändikäs ilme

Yrityksen brändi on Mediaoppaan mukaan ”tavaramerkin ympärille muodostunut positiivinen maine”. Pohdimme ja uudistimme omaamme viime vuonna, kun Elisa Links integroitiin Appelsiiniin. Määrittelimme asiat, tunteet ja elementit jotka kuvaavat meitä, ja joita haluamme korostaa. Niiden löytämiseksi pohdimme mikä tekee meistä haluttavan työnantajan, yhteistyökumppanin ja palveluntarjoajan. Uudessa Appelsiinissa on mukana jotakin vanhaa, jotakin uutta ja jotakin lainattua. Vanhaa Appelsiinia edustavat oranssi väri ja fiilis, uutta ovat keveä fontti ja uudistettu kuvamaailma, ja lainattua puolestaan kulmikkaammat muodot jotka ovat WIndows 8:n myötä hiipineet muidenkin teknologiayritysten visuaaliseen viestintään.

Askel 2: Houkuttelevat verkkosivut

Nykypäivän markkinoinnissa verkkosivut ovat yrityksen käyntikortti. Ne kertovat joko asiallista faktaa tai kuvaavat yrityksen brändiä. Tai ovat siltä väliltä. Kun ”Uusi Appelsiini” aloitti vuoden alussa toimintansa, uusimme myös verkkosivumme. Ne kertovat sen miksi olemme olemassa ja mitä teemme, ja avaavat samalla kuvallisen viestinnän kautta appelsiinilaista asennetta ja fiilistä. Appelsiinin verkkosivut ovat brändikkäät – katso vaikka itse.

Askel 3: Loistava asiakastuki

Asiakastuki on monelle yritykselle kustannus, ei kilpaluvaltti. Moni yritys onkin ulkoistanut ja automatisoinut asiakastuen. Ei siis ihme, että usein asiakaspalveluun soittaminen on asiakkaalle usein turhauttava kokemus. Appelsiinissa asiakastuki on strateginen kyvykkyys ja keskeinen osa palveluprosessejamme. Asiakastuki on osa Appelsiinia, ja omistautuu asiakkaan palveluun täydellä sydämellä. Sen ja korkean osaamisen ansiosta yli 80% tukipyynnöistä ratkaistaan ensimmäisellä soittokerralla. Korkeasta osaamisestamme kertoo Microsoftin uunituore TOP50 partner listaus, jossa olemme puhtaasti sertifikaattien määrän perusteella sijalla 44. Osaaminen ei rajoitu asiantuntijaportaaseen, vaan sitä löytyy myös asiakastuesta.

Askel 4: Ystävällinen tervetulotoivotus

Pyrkimys hyvään asiakaskokemukseen näkyy meillä myös aulapalvelussa. Asiakasprojektissa syntynyt ”Respa” -sovellus on käytössä nyt myös meillä. Poissa ovat liput ja laput ja jonotus, tilalle on tullut selkeä ja helppokäyttöinen sovellus josta hyötyy niin asiakas, aulaisäntä/emäntä kuin tietoturvajohtajakin. Asiakkaan tiedot saadaan systeemeihin helposti ja vaivattomasti – ja kun tiedot on kerran talletettu voidaan ne aktivoida uudelleen. Sovellus helpottaa myös aulaisännän ja emännän työtä, auttaa ennakoimaan ja näkyy myös asiakkalle lyhyempinä odotusaikoina.

 

Jaa tämä artikkeli:

Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä Jaa Google+:ssa Jaa Pintrestissä Jaa LinkedIn:issä
Julkaistu kohteessa Ihmiset, Yleinen