Sopivankokoinen kumppani

Viime viikkoina keskustelu IT-hankkeiden onnistumisesta on ylittänyt uutiskynnyksen useammassakin mediassa Tietoviikosta Imageen. Tietoviikon artikkeli kritisoi isoja pelureita kasvottomuudesta. Image puolestaan herkuttelee epäonnistumisella ja nostaa keskiöön Tapio Järvenpään ja Ilkka Kankareen ”Moolokin” jossa IT-projektien haasteita käsitellään laajemminkin.

Uutisointi on nostattanut keskustelua myös Appelsiinissa. Sen innoittamina olemme analysoineet asiakashaastatteluiden tuloksia ja niiden perusteella yrittäneet löytää ne tekijät joihin meidän kannattaa keskittyä tuottaaksemme asiakkaillemme mahdollisimman paljon lisäarvoa. Löysimme meitä kuvaavat sanat: sopivankokoinen ja kumppani.

muutoksenhallinta-fiilisSopivankokoinen = Notkea, joustava & luotettava

Olemme liikuttavan yksimielisiä CIO:n Markku Pervilän kanssa. Myös me uskomme, että hinnan ja skaalautuvuuden sijasta asiakkaat arvostavat pienempien kumppaneiden notkeutta, joustavuutta ja luotettavuutta. Mitä tämä sitten tarkoittaa meidän organisaatiossamme?

  • Notkeudeksi miellämme sen, että lähdemme ratkaisusuunnittelussa asiakkaan tarpeesta. Valjastamme teknologian palvelemaan liiketoiminnan ja loppukäyttäjien vaatimuksia ja pyrimme aidosti katsomaan maailmaa asiakkaan silmin.
  • Joustavuus tarkoittaa meillä erilaisia toimintamalleja erilaisille asiakkaille ja kykyä muuttua nopeasti vastaamaan muuttuvia liiketoimintatarpeita. Pienempänä toimijana osaamme myös toimia monitoimittajaympäristössä ja integroida tuottamamme ratkaisut asiakkaan haluamalla tavalla.
  • Luotettavuus on yksi Appelsiinin arvoista. Se tarkoittaa sitä, että toimitamme sen minkä lupaamme, kustannustehokkaasti. Luotettavuus on myös läpinäkyvyyttä ja nöyryyttä. Appelsiinin asiakkaat voivat olla varmoja siitä, että pallot pysyvät ilmassa vaativissakin tilanteissa.

Kumppani = ”niin myötä kuin vastamäessäkin”

Kumppanuuden perustana ovat samankaltaiset arvot. Niiden pohjalta syntyy pitkäaikainen suhde jossa viestintä toimii molempiin suuntiin. Se tarkoittaa sitä, että palautetta, myös positiivista, annetaan kun on sen aika. Positiivisten esimerkkien nostaminen esille myös uutisoinnissa voisi olla piristävää vaihtelua syksyn pimeyteen. Me yritämme tehdä oman osuutemme – toivottavasti aurinkoisuus tarttuu muihinkin.

Harva suhde on täysin ongelmaton. Kumppanuuden hengessä  asiakkaamme tietävät missä mennään, myös ongelmatilanteissa. Jos ja kun ongelmia tulee, niistä tiedotetaan ja ne ratkaistaan viipymättä. Ratkaisujen ja kommunikoinnin avoimuus perustuu meillä kasvolliselle palvelulle, ja korkea osaamisemme mahdollistaa ongelmien ratkaisun usein jo ensimmäisellä soitolla.

Keskustelussamme nousi esille myös muita sopivankoista kumppania kuvaavia ilmaisuja. Mitä sinulle tulee mieleen? Minkälainen on hyvä IT-kumppani?

Jaa tämä artikkeli:

Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä Jaa Google+:ssa Jaa Pintrestissä Jaa LinkedIn:issä
Julkaistu kohteessa Trendit ja innovaatiot, Yleinen